Förtydligar

Jag får nog förtydliga lite. Två personer har nu trott att det är jag som har cancer och så är inte fallet. Jag är ledsen att jag oroat er. Det är min moster som har cancer. Vi är väldigt tajta i vår stor-familj så det är fruktansvärt.
Hon har cancer i bukspottkörteln och har dessutom fått en massa metastaser, dottertumörer, i lungorna.

De första inläggen jag skrev om detta så ville jag inte skriva vem det handlade om så jag kallade henne för pipen, för att det kändes neutralt. Men nu när diagnosen blivit ställd så känner jag att jag kan vara helt öppen om det. Det är lika bra att folk får veta vad som tar upp mina tankar.

Cancer går i 4 steg, Steg 1 är det första steget och därmed lättast att få bli frisk. Medans steg 4 är det sista steget och då även svårast att kunna bli frisk. Min kära moster är på steg 4, det sista steget. Det går inte att operera och än så länge kan de inte börja ge henne cellgift eftersom ett ämne (som jag inte minns namnet på) läcker ut i hennes blod, vilket gör att hon är helt gul och har fruktansvär klåda. När läkarna har fått bukt med det så kan de börja ge henne cellgift. Ger de henne cellgift nu så tar de livet på henne. De måste alltså komma på varför detta ämne läcker ut i hennes blod.

Hon har fått 3-6 månader kanske mer och läkarna säger att det finns en som har överlevt. Jag vill att min moster blir nummer två.

Alla mina vänner, ni får mer än gärna tänka positiva tankar, sända kärlek, skicka reiki, be en bön, träna ett träningspass vad som helst. Vem vet är man tillräkligt många så kanske det hjälper.

Jag skickar reiki varje kväll till min moster och sänder tankar och kärlek lite då och då. På träningspassen tänker att jag tränar bort cancer, slår bort cancern, bekämpar den. Och hon berättade igår att hon känner att det är många som skickar reiki, ber och skickar kärlek på olika vis. För varje morgon då hon vaknar så känner hon en väldigt stor tilltro att detta ska gå vägen, det kommer gå bra. Om hon känner det så ger det resultat.

Sen vill jag Tacka alla som är så underbara hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Cecilia Lundberg

Kan det vara bilirubin som läcker...? Jag tänker på er varje dag!! Jag finns här när du vill, bara en väg emellan oss! Hör av dig! Stora styrkekramar

2011-05-10 @ 08:16:48
Postat av: Liv

Ja precis. Läkarna trodde att det fanns något i gallvägarna också och att det var pga det som det läkte bilirubin. Men icket. Så vi får se när de får bukt med det.

2011-05-10 @ 13:18:18
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Liv

Tack förresten Cecilia. Jag ska höra av mig, det är bara det att det är så galet mycket just nu som jag måste hinna. Men förhoppningsvis så blir det bättre efter denna veckan. Råkade ju skjuta upp allt plugg förra veckan till denna, vilket inte var så smart. Så nu har jag som dubbelt upp hehe:) och nu i helgen så går jag workshop hela dagarna, som jag även måste förbereda till.

2011-05-10 @ 13:33:17
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0