På tal om förra inlägget

Jag blev givetvis påmind om att jag kan vara rätt ensam ibland om att inte störas av vädret. Det var förskolans dag här om dagen och vi föräldrar var bjudna att få vara med och ungens dagis skulle gå karneval till lekplattsen och scenen här ovanför oss. Jätte roligt. De äldre barnen skulle få glass från glassbilen och allt skulle bli super roligt.

Men det regnade lite. Och nu snackar jag duggregn. Så det blev inställt, och vi föräldrar som hade avbokat vissa grejer för att få vara med på dagis fick gå hem och dricka kaffe innan vi skulle tillbaka till jobbet.
En liten fråga som jag får i huvudet är: Vad tror de att de har för jobb? Ska inte dagis kunna vara ute i olika väder? (och här var det ju dessutom duggregn så man kan ju fråga sig hur jobbigt det kan tänkas vara) Men sen kan jag även undra varför de bokar in en sån dag i MAJ i Luleå, om de inte vill gå ut om det duggregnar lite, det är ju liksom inte  känt att maj ska vara en månad med enbart sol här uppe.

Jag cyklade in till stan efter kaffet utan att tycka att det var jobbigt och blev inte ens blöt av det knappt-existerande regnet. De kanske skulle behöva lite flexibelt sinne, så de inte blir så rädda så fort det droppar lite från himlen.

Jag kan till och med tycka att det kan vara befriande att promenera i regent :)
Men det är ju bara jag det.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0