Jag har valt att bo i Luleå

En sak som jag har lovat mig själv är att inte begränsa mig själv och absolut inte låsa fast mig själv inomhus pågrund av vädret. Det är ju faktiskt  så att jag har valt att köpa lägenhet på jorden, som måste ha olika väder på olika platser hela tiden för att fungera. På jorden har jag bestämt mig för att bo i Sverige, och i Sverige har jag valt att bo i Luleå.

Om jag enbart ska vara ute när det är "bra" väder här i Luleå så får jag ju nästan aldrig vara utomhus.

Året består av (enligt mig):
3 månader sommar - regn och sol (nästan alltid blåst i luleå)
2 månader höst - oftast regn och rusk (nästan alltid blåst)
5 månader vinter - SNÖ, mycket snö, blåst, ibland regn, ofta under -15 (ibland varmare än -10 och sol)
2 månader vår - snö, regn, sol, slask, tort, damm, ... olika april april-väder (oftast blåst)

Så, ni förstår att om jag då ska begränsa mig själv till att hålla mig inne så fort som det är lite regn, snö, kyla eller dyligt så får jag typ vara inne 200 dagar/år Hur kul är det?

Så klart jag kan vara inne när det är irktigt dåligt väder om jag känner för det. Men jag vill känna mig fri att kunna göra det jag vill om dagarna, och om jag ska kunna det så kan jag inte begränsa mig till något som finns mindre än hälften av dagarna på ett år.



Det är skönt att inte vara begränsad.

Man gör sin egen frihet.


Kommentarer
Postat av: Fanny

Härligt inlägg gumman! =) kram

2011-05-19 @ 17:37:53
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Johanna

Mycket härligt inlägg. Inställningen är allt! Med lite positivitet kommer man långt, och mår så mycket bättre. Kram!

2011-05-19 @ 21:18:02
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Liv

Jo, man mår fantastiskt mycket bättre :)

2011-05-20 @ 19:46:17
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0