Nyttig kost till det lilla barnet

Olika storkok till Ralfen. Det har blivit en hel del nu på senaste. Jag har ju som haft lite problem med att sitta still. Att jobba fysiskt är det bästa för mig om jag vill tänka på något annat. Jag har inte tagit kort på alla rätterna, men på två.
(jätte enkel mat by the way)

Jag brukar lägga upp det så att en kastrull med olika ingredienser är "såsen", den kastrullen som mixas och blir puré-sås typ. Den andra kastrullen brukar jag ha exempelvis qinoa morotsbitar och majs eller potatis, ärtor och morot eller något annat. Alltså en gryta med det som ska mixas och en gryta med de ingredienser som ska vara bitarna i maten :)

Gick det att förstå det där?

Eko of course :)

Här kommer lite bilder

Såsen: champinjoner, zuqini, röd lök, vit kål, persilja, buljong, spenat, ärtor, vitlök
Bitarna i: Gröna linser, quinoa, morot

Givetvis olika kryddor och örter också :)


Såsen: zuqini, lök, tomat, vitkål, röda linser, potatis, persilja
Bitarna i: potatis, morot, majs

Fiskrätten kommer jag tyvärr inte ihåg.

Super gott. Jag sparade en rätt åt mig som jag precis åt upp och det var smarrigt!


Kommentarer
Postat av: Johanna

Oj så duktigt du är! Jag får verkligen ångest ibland över att jag inte hinner laga nyttig mat jämt. Samtidigt som jag vet att det såklart går att hinna om man prioriterar och planerar... Storkok till helgen it is så jag slipper det dåliga samvetet!

2011-05-09 @ 19:33:54
URL: http://johannaslivochlev.blogg.se/
Postat av: Liv

Vi gör alla det vi kan :) Man kan inte alltid vara duktig i allt, man måste ju få lite tid för sig själv också.

Okej, har du planerat någon speciell rätt? Något roligt att rekommendera?

2011-05-09 @ 22:13:47
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0