Lyckan

Jag är en sån där person som skriver mycket när jag mår dåligt. Både poesi, låtar och annat. Så jag tänkte att jag skulle dela med mig av två dikter. Denna skrev jag den 6/5-2011, strax efter att min moster hade fått sin cancer-diagnos.


Till min kära moster som har fått en dödlig cancer och sägs ha 3-6 månader kvar. Vi ska klara det, det ska gå bra.



Lyckan

Den tid som sägs vara given, är alldeles för kort
att du snart ska ut och resa, att du snart ska flyga bort
Det måste vara ett missförstånd, ett tryckfel någonstans
för sanningen tycks ha ändrats, till att knappt ha någon chans


Jag vill ha dig kvar här, kunna lyssna till din sång
Kunna spela kort med dig, hela kvällen lång
det är alldeles för tidigt för dig, att stigen tagit slut
att du redan ska gå vidare, att vi kan räkna varenda minut

Jag väntar på mirakel här
Jag väntar på ett ändrat svar
Jag väntar på ord som lyckan bär
Jag väntar på att få ha dig kvar

Om en har överlevt tidigare, så kan du bli nummer två
Du får leva vidare och vi kommer guldet få

Lyckan.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0