"Vila i den lugna känslan"

Jag brukar rekommendera människor att meditera (för jag vet hur bra det är) MEN jag har själv stora problem med det, och det är sällan jag känner att jag vill göra det. Jag har helt enkelt inte lärt mig. Jag brukar därför meditera genom att skicka/ge reiki till mig själv eller andra, använda mig av en andningsövning eller ligga på spikmattan.



IDAG hamnade jag dock i en fantastisk meditation. Allt var så lugnt, tyst och okomplicerat. Dessutom fick jag "träffa" Sanna igen och det var lika undebart som vanligt. Dock gjorde det ont i mig, precis som de förra gångerna, att jag inte kunde krama om henne fysiskt.
Jag har "träffat" henne tre gånger nu sen hon gick bort och trots att det gör så fruktansvärt ont så är det även skönt att kunna vila i och verkligen se och känna hur bra hon har det nu. Hon är så lugn. Dessutom så är hon sitt gamla jag igen - stark, vacker och ståtlig. Det hjälper mig verkligen att må bättre, att bli lugnare.

Det är svårt att beskriva med ord vad som hände men bland annat så frågade jag henne idag "varför kan jag inte kommunicera med dig nu" och då svarade hon "vila bara i den lugna känslan nu" sen kändes det som att jag började sväva. Hon började gå mot ett starkt vitt ljus så jag frågade henne (lätt panikslagen) "men vart ska du nu då? Ska du inte stanna kvar med oss?" och då svarade hon "jag finns här varje gång ni behöver mig".

Jag är väl medveten om att många som läser min blogg anser att detta är rena "hockus pockusen" men för mig är det inte det. Hon övertygade mig första gången hon kom bland annat genom att berätta sitt mellannamn (som jag inte viste innan) så jag har bestämt mig för att lita på att hon finns här och tar hand om oss.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Jag tror dig, hon är med dig <3

kramar!

2011-11-11 @ 22:49:02
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Anna

Hon finns här <3

2011-11-12 @ 18:53:24
URL: http://awbanna.blogspot.com/
Postat av: Liv

Tack härliga ni!

2011-11-12 @ 21:00:16
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0