Veckans tips! Grön hårvård

Ett tips för alla er där ute, som är trött på alla kemikalier och som vill ha ekologisk hårvård som är närproducerad, är La Cordier.
Jag har själv använt ett shampoo från dem och det har varit helt fantastiskt. Man kan även åka ut till rosvik och klippa sig i deras salong som är miljösertifierad med "grön salong". Min moster som gav mig tipset för ca ett år sedan har bland annat permanentat håret där och det satt i ungefär ett år.



Hemsida: http://www.lacordier.se/
Artikel i PT: http://www.pitea-tidningen.se/nyheter/senaste_nytt/artikel.aspx?ArticleId=6470897



Kommentarer
Postat av: Erika

Jag använder också La Cordier, super nöjd är jag :D

Jag använder inget schampo utan bara stråreda när jag tvättar håret och stråfuktare efter och mellan tvättningarna. Vilka produkter använder du Liv? Vi har ju börjar sälja dem på jobbet (Ayur-Veda & Hälsovägledning i Luleå) så jag måste ju lära mig så mycket som möjligt ;)

Ska åka och klippa mig hos Inger i Rosvik framöver, ska bara få tummen ur att beställa tid :D

2011-11-02 @ 07:59:27
Postat av: Liv

Härligt! Jag har inte heller tagit mig dit ut än faktiskt. Jag har ju lite speciellt hår så jag går alltid till samma, hon är den ända hittills som kan klippa mig så jag blir nöjd. Men jag vill ju som ändå prova på att gå till dem i rosvik.

Ja jag såg att ni hade fått in dem :)Jag har haft ett shampoo men jag kommer inte ihåg vilket. Nu har jag en stråfuktare (fick så risigt hår där av graviditeten) och den har funkat jätte bra.

2011-11-02 @ 13:40:52
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0