Magsjukekost.

Det är inte lätt att veta vad man ska ge till en hungrig unge med magsjuka. Vällingen åkte upp igen. Och efter det har min son tjatat och gråtit efter att få någonting annat att stilla hungern med.
Majskrokar gick helt bort och likaså kokta morötter, så efter många om och men så så bestämde jag mig för att koka päronkräm på majsstärlkelse. Päron är ju en snäll frukt mot magen och majsstärkelse är ju också snällt så jag tänkte att det kanske kan funka.

Ett stort skalat päron i bitar och en halv dl vatten fick koka och bli mjukt.
Därefter så mixade jag det och körde i en redning på nästan 2 msk majsstärkelse och vatten.
Det fick koka ihop och svalna.

Han tyckte att det var riktigt gott i alla fall.

Så nu återstår det att se. Håll tummarna för oss.

Till lunch blir det väl typ välling på risavkok och majsvällingpulver med smör i.. Spännande mat han får nu när han mår så här stackarn.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0