När vi talar om genus och Sexualitet

På tal om när man talar om genus och sexualiteter. Hur och vad lär vi våra barn och vad för konsikvenser kan det finnas?
Tjejer ska vara på ett vist sätt och killar ska vara på ett annat sätt, och för vissa kan det nog passa jättebra, medan det för andra kan vara fruktansvärt.

Det här med mallar har aldrig varit en favorit hos mig och jag tycker att jag lär mig mer och mer om det. Kanske för att jag är intresserad men även för att jag har vänner som är intresserade.

Här är ett tänkvärt klipp på en intervju av Aleksa Lundberg, Transsexuell skådespelare, i Efter Tio.

Något som jag tror att alla har nytta av att se. Framför allt ni som inte känner någon transsexuell som ni kan prata med om dessa saker. Jag tror nämligen att det kan vara viktigt att förstå problematiken i vårt samhälle för att vi lättare ska förstå oss på alla människro som inte är precis som oss själva.




Kommentarer
Postat av: Fanny

TACK SÅ MYCKET LIV!!! =)

Jag är helnöjd. Vi får se hur allt slutar :) Kramis!

2011-10-04 @ 22:10:22
URL: http://fruktflugan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0