Det är inte samma sak att vara sjuk nu som då

Jag ska strax cykla iväg för att hämta Ralf från dagis. Det var ju minst sagt lättare att vara sjuk som liten eller åtminstonde som "icke-förälder". Som vuxen och förälder måste man fortfarande göra en massa saker. Livet slutar liksom inte att gå och man kan inte ligga i koma framför tv och glo på serier och käka glass en hel dag.
Nädå, man måste styra upp middag, byta blöjor, leka med barnet, flänga fram och tillbaka för att hämta och lämna.. och så fortsätter det lixom tills kroppen ger upp eller rätt person kommer och tar över smittan.

Det gjorde brorsan i julas när jag hade gått med virusinfektion i halsen i 6-8 veckor. Dagen efter att han hade kommit upp så vaknade jag med en frisk hals och han med en väldigt öm och svullen. Han borde komma oftare och rädda mig från diverse olyckor.

För 10 år sedan då kunde man bara krypa upp i soffan hemma hos päronen och bli serverad med Mammas hemlagade mat, olika frukter, brasa i vardagsrummet och.. ja i princip allt som man bad om. Det var tider det.

Nä nu är det bara att bita ihop och pipa iväg. En cykeltur kanske gör gott?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0