Kebnekaise

När man är så här "låst" hemma och dessutom är vaken under natten så är det lätt att bli lite understimulerad. Då händer det att jag drömmer mig bort på äventyr. Tyvärr är det lite svårt att planera resor  när både jag och Robin pluggar och är föräldraledig och dessutom har 2 små barn. Men jag satsar på Kebnekaise sommaren 2013. Det blir att bestiga toppen.

Då får Robin vara hemma med barnen själv för då behöver min kropp och själ lite utmaning, stimulans och "balsam".



Jag tar gärna emot tips om allt som rör kebenkaise eller bergsvandring. Så ni som varit där eller vandrat/bestigit andra höga berg får gärna tipsa. Jag har ju över ett år på mig att ta reda på fakta och så så det kommer nog bli bra.


Kommentarer
Postat av: Fanny

JAG VILL FÖLJA!!! :)

2012-04-25 @ 16:27:14
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Fanny

Bra skor och lager på lager principen, så är du redo!

2012-04-25 @ 17:08:15
Postat av: Liv

Jo så långt har jag fattat men typ mer andra saker..?

2012-04-25 @ 18:59:14
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Fanny

Ska du bo i fjällstuga eller tält? Ta med karta o kompass.. fast det finns skyltade stigar överallt.

Man behöver inte så mkt mer. ja mat. Kan va en god idé att bli medlem i sveriges turist förening för då får man typ 100kr rabatt på vandrarhemmen om man vill bo där. =)

2012-04-25 @ 22:55:58
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Liselotte Gustafsson

Jag har varit på toppen! Men det var länge sedan, jag var kanske 14-15? alltså ca 30 år sedan! hahah herreminje! Träna och gå med tung ryggsäck!

2012-04-27 @ 14:56:17
Postat av: Liv

Ah, bra tips Fanny, vi får talas vid mer om detta :)

Liselott: Ja där sa du något. Det ska jag göra :)

2012-04-27 @ 17:31:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0