Müsli till frukost funkar fint

En bra müsli innehåller lite av varje. Många olika ingredienser för att nå ett så brett näringsintag som möjligt. Man kan tänka på 3 saker:
1. Nötter och frön är utomordentligt att äta på morgonen. Det innehåller fina fetter som är bra för hjärnan. Precis vad man behöver på morgnen för att komma igång ordentligt, och kunna hålla fukus under förmiddagen.
2. Bär av olika sorter ger massor med vitaminer och antioxidanter. Dessutom är de goda.
3. Att det blir en blandning som man själv trivs med.
 
 
Jag gör sällan helt likadan müsli, utan tager vad jag haver. Sen har jag vissa favorit ingredienser.
I min müsli har jag just nu:
Dinkelpuffar (för att det är så himla gott att ha i sin müsli!), Havregryn, linfrön, solrosfrön, pumpafrön, cashewnötter, valnötter, pistagenötter, gojibär, tranbär, torkade jordgubbsflarn, torkad smulad brännässla och lite torkad banan.
 
Om man vill ha lite mer sötma i müslin är det perfekt att ha lite torkad banan, eller möjligtvis vaniljpulver (inte vaniljsocker) i,  i stället för att sätta socker.
 

Ta lite yogurt eller keso, färska bär. Jag har tagit blåbär och hallon, toppa med din egengjorda müsli. Då får du en  riktigt energigivande och nyttig frukost. Drick gärna varmt innan eller  till :)
 
Om du är typen som inte gillar att äta på morgonen så ät bara lite frön eller nötter så att magen och förbränningen kommer i gång :)
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Ser supergott ut! Tack för tips:)

2012-09-15 @ 21:43:03
URL: http://www.annahen.blogspot.com/
Postat av: Liv

Varsågod :)

2012-09-16 @ 13:59:11
URL: http://liivligt.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0