Detaljer

Jag är så sjukt sugen på hus och landet. Samtidigt som jag tycker att det känns lite läskigt att lämna stan. Jag har bott här i 12 år och känner mig väldigt hemma och bekväm med att inte behöva skotta på vintern, kunna gå över till affären om man glömt handla något, kunna gå över till en polare när som helst, kunna cykla till träningen, kunna gå på 20 minuter till jobbet. Ja ni fattar.
Men drömmen om landet ligger där. Och jag fantiserar om hur bra det skulle kunna bli.
Också ramlar jag över en sida och hittar fantastiskt kakel. Och jag vet att om jag köper ett gamalt hus på landet så bara måste jag ha såna här underbara detaljer. Annars kan det mesta vara enkelt, simpelt och bara helt vanligt. Men visst är det dem små detaljerna som gör känslan!
 
Klicka på bilderna för att få se större
 
Renoverar man billigt så kan man ju lägga lite extra kosing på de fina unika detaljerna :)
Hon är så himla duktig den här tjejen som gjort kaklet. Så jag har faktiskt mailat henne. Har dock inte fått något svar, vi får väl se.
 

Kommentarer
Postat av: Li

Jag tycker att ni ska prova att flytta ut på landet! Även om man köper ett hus eller en gård så är det ju inte något som måste vara för resten av livet. Man får ju ångra sig om man vill. :)
Eller så hyr ni ett hus och hyr ut er lägenhet!

Svar: Ja, det är så vi tänker. Stan finns kvar. Men det gäller att få tag i ett också :)
Livan

2012-12-12 @ 17:09:53
URL: http://lipan.wordpress.com
Postat av: Cecilia Olivesten

Det finns en gyllene medelväg. Vi köpte hus på Mjölkudden intill skogen. Har massvis med bärbuskar och annat skoj som vi odlar på gården... Uppfarten är inte så stor så snöskottningen är inte superjobbig (investerade dessutom i en snöslunga så problemet är typ noll). Å så har vi nära till allt ändå! ;)

Svar: Ja vi har ju funderat på den möjligheten, eftersom vi båda tränar ganska mycket inne i stan. Men det måste ju komma ut något hus snart. Jag hoppas det börjar komma in mer hus på hemnet i januari..
Livan

2012-12-19 @ 19:06:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0