Jultomten

Ja, jag glömde ju skriva om Ralf och jultomten, på julaftin, i förra inlägget. Det var ju så himla fint!
 
Först kom tomten (som var Robins bror Kim) när vi var hos Ralfs farmor och firade. Kim hade bara på sig tomtekläder och skägg och när han läste upp ett paket som skulle till just Kim så frågade han "vart är farbror kim då?" och ralf svarade "men du är ju där". Vi alla bröt ihop i skratt. Sen när kim hade gått iväg och fått av sig kläderna och kom tillbaka som sig själv igen så sa Ralf "jaha, har du tagit av dig nu?" Hahahaha!! Asså jag kommer aldirg glömma den här julen.

Sen när vi var hos mina föräldrar och firade så var Robin jultomte, med mask. Han kom bara en kortis, hade en säck med sig med två paket var till Nora och Ralf. Han förvrängde även rösten ordentligt. Ralf tittar med stora nyfikna ögon på Tomten och frågar "vart bor du då?". Tomten svarade "på nordpolen" och ralf upprepade "dotolen" och tittade övertygande på oss andra. Det ögonblicket var så fint. Vad hade du frågat en person som du verkligen vill träffa, om du bara får en fråga?

Sen fick Tomten (Robin) världens hjärtligaste kram av Ralf. Jag blev lite avis :)
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0