Fettis-dagen och fikabrödssnack

Fettis-dagen och folk käkar semlor som aldrig förr. Fast nu har ju tiderna förändrats en smula. Semlorna kommer ju redan i januari och människor blir som galna. Eller egentligen redan innan jul, då är de gula med saffran i. Usch. Ännu värre.
Jag förstår verkligen inte vad det är som folk tycker är så gott?

Nackdelen med att inte dela denna djupt rotade tradition men att frossa semlor är att många tar lite illa vid sig om man inte vill ha när man blir bjuden. (Så är det för övrigt med allt fika.) Man ska som helst inte vara den enda i fikarummet som inte gillar dem. Det är som att folk har svårt för att tro att man "på riktigt" inte tycker att bakverken är goda. Men faktiskt, här har ni en person som på riktigt inte tycker om semlorna, och inte så mycket annat fikabröd heller för den delen. Dessutom är i princip alla frikabröd aldeles för stora. En fjärdedel hade räckt.

Men jag tänkte att jag skulle fira fettis-dagen lite ändå, för man måste väl inte sitta och trycka semlor?
Jag har redan ätit lite godis och nu funderar jag på att kanske äta hemmagjord snabb-sorbé. Något gott blir det i alla fall :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0