Jobbiga sammandragningar

Sammandragningarna tycks bara bli värre och värre. I natt har de  hindrat min sömn och idag tycks de komma oavbrutet. Det är jobbigt, jag får andningsproblem (vad det känns som i alla fall) hjärtklappning, och ibland oljämna hjärtslag, ibland får jag även ett väldigt starkt tryck nedåt. Jag har dock ringt VC för att få lite rådgivning. En del människor skrämmer upp mig med att det kan vara tecken på att ungen ska komma tidigare så jag behöver lite experhjälp. De ringer upp mig om ca en halv-timma.

Någonting i mig säger "äh, det är lungt.. det är väl bara lite sammandragningar." Medan en annan del av mig blir lite nervös.
Mitt slutprov är som sagt 2 veckor innan beräknad födsel så den får hålla sig inne åtminstonde tills dess. När jag skrivit provet så är den välkommen när den önskar att komma.

Just nu ligger jag klubbad på soffan och försöker plugga. Till lunch ska jag laga nudlar med keso till i brist på ork att göra något vettigt. Bebisen får helt enkelt nöja sig med näringen som jag lyckats lagra och som lagt sig som ett tjockt duntäcke över min kropp.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0