Slemmisproppus

Javist, den har har gått och jag hade inte glömt bort hur otrevligt utseende den har, men blev ändå lite överraskad. Bli inte stressade nu, jag har för mig att den gick typ 2-3 veckor innan det var dags förra gången också.

Jag har fortfarande superont trots att jag satt i duschen i nästan en timme. Varför har vi inte badkar? Förra gången sa jag argt till Robin "nästa gång ska vi fan ha badkar!" - men nej, vi har inget badkar.

Jag kommer så väl ihåg på förlossningen när jag fick gå ner i ett varmt bad, det var som att komma till himlen, eller åtminstonde vrida ner värksmärtorna från 10 till 7. Robin fick sitta brevid på en pinnstol (i en timme) och servera mig saft.

Hela graviditeten har jag hoppats och hållit tummarna på att bebben ska hålla sig på plats till efter provet (som är 1 och 2 mars + lite utbildning sen under helgen) men just nu känns det som att den är mer än välkommen. Jag orkar inte ha det så här ända fram till beräknat datum den 16 mars.
Jag kan ju ändå inte plugga till provet när jag har det så här, jag är supertrött och har ont över allt och klagar hela tiden. Det kommer förmodligen inte bli ett Godkänt på provet om det ska fortsätta så här fram till dess, och i så fall kan ju bebben komma redan nu!

Hela den här graviditeten har ju handlat om att ha ont, obekvämt och otur. Så det skulle inte förvåna mig om vattnet går när jag sitter i soffan eller ligger i sängen så den blir förstörd också. Eller är det sånt man känner så man hinner resa sig innan det är "försent"..?
Jag vet inte ens om jag känner någon där vattnet är det som satt igång förlossningen. Yttra er gärna om har någon fakta i ämnet :)

Nu ska jag lägga mig ner och andas och hoppas på lite sömn så småningom


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0