Just ja, nu minns jag

Jag hade glömt bort hur ont det kan göra att vara gravid. Nu minns jag.

Min bebis ligger dock inte så där fint och fixerat. Min bebis ligger tvärs över magen och trycker på höftbenet. Det resulterar i samandragningar stup i kvarten. Usch.
Jaja, ingen stress. Den har 2 veckor på sig att lägga sig till rätta.

Den här dagen har hittills gått till att vara soffliggandes och fokus har legat på att andas och försöka hålla bort den hårda bebis-kroppsdelen från os ilium. Inte så vidare spännande.
Men ibland är det viktigt att bara ta det lugnt och vara.

Fick ett telefonsamtal från min barnmorska igår att jag har en tid hos doktorn idag. Jag undrar vad hon vill undersöka?
Det blir nog det mest spännande för dagen. Sen tror jag att jag ska festa till det och laga lasange.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0