Bättre lycka nästa gång

Robin övertalade mig utan svårighet att vi skulle gå och lägga oss supertidigt i kväll. Saknaden att få sova 9-10 timmar en natt är stor. Så vi gick och la oss efter att Ralf hade somnat.
Robin somnade innan jag hann säga godnatt redan 19.30 och själv somnade jag runt 20.00 tyvärr så vaknade jag dock strax innan 22.00 och sitter nu vaken och kan inte somna om. Misslyckat.

Nåväl, jag har lite dataarbete som jag kan göra och slippa hålla på med i helgen. Förhoppningsvis så slipper jag vara vaken hela natten.


Kommentarer
Postat av: Verklighetsbloggen

Jag har också ett flertal gånger försökt lägga mej extra tidigt för att få en lååång natts sömn men det slår aldrig fel, vaknar efter några timmar o kan inte sova, allt blir bara pannkaka, men jag lär försöka igen, nångång ska det väl lyckas :-)

2012-01-06 @ 11:11:58
URL: http://www.verklighetsbloggen.se
Postat av: Liv

Ja vist är det så, någon gång ska det gå :)

2012-01-06 @ 11:14:58
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Hej Liv!

När jag gick i sk sömnskola för några år sen, lärde vi oss, att ligga kvar endast 20 min i sängen om vi inte somnade. Sen gå upp och göra något långsamt, tråkigt, absolut inget stimulerande, ingen rolig film, eller kolla på datorn.Lugn stilla musik, eller, stilla meditativa saker.Efter en stund, om man könner för det lägga sig igen, men bara ligga 20 minuter, sen samma sak om du inte somnat.

Det visar sig att det har en förbluffande effekt, kanske inte första nätterna, men sen....

kram och lycka till

cathrine

2012-01-06 @ 11:53:52
Postat av: Liv

Tack för tipset chatrine!

Jag låg kvar i sängen ett bra tag innan jag klev upp sen gjorde jag något tråkigt och sen somnade jag faktiskt om 01.00 så det var väl ungefär samma sak som ditt tips. Jag ska komma ihåg det varje gång det händer :)

Ska dock tipsa Robin också som vaknade kl 02.00 och sen blev vaken hela natten för att han inte gjorde som ditt tips löd. Han såg nämligen hockeyn och hade kul :)

2012-01-06 @ 19:37:35
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0