Foglossningar vs. kiropraktorbehanling 0-1

Jag har precis fått den sjukaste kiropraktorbehandlingen ever! Mina foglossningar har nämligen ställt till det så in i norden för mig så jag inte kan röra mig. Robin får ta på mig socka och sko på vänster fot. Det är helt enkelt omöjligt att få upp benet tillräkligt.
Sen i förrgår fick jag en lätt nackspärr också och då slog det mig "Det sitter ju för fan fast i bäckenet på mig" Jag kände ungefär vilken kota det var som hade hakat upp sig som gjorde att jag hade ont och var stel i nacken och sen vet jag ju vilken kota i bäckenet som har samma rörelsemönster som den. Så jag ringde till min kära kiropraktor och bokade en akut-tid.

Nu sitter jag här. Lätt yr efter behandlingen som varit den värsta jag någonsin upplevt. Det satt fast helt och hållet i bäckenet så det gick inte ens att knäcka. Då gick hon på musklerna som stasade som aldrig förr. Jag kände hur jag förvandlades till en grottmänniska redo för att klubba ner henne, men jag blev helt paralyserad av smärtan och bara skrek rakt ut.

Det var det värsta jag varit med om, men nu är det faktiskt bättre. Jag fick mig en till omgång en stund efteråt (eftersom vi håller till i samma lokaler så är det ju enkelt fixat) Och jag kan faktiskt få upp v. fot på h. knä nu, med lite hjälp av händerna. Det känns väldigt mycket bättre.

Hon kanske hinner behandla mig en tredje gång idag, annars är nästa tid på fredag. Det är tur att man kan få hjälp när man har problem, om man vill ha hjälp. Jag har hellre smärta i någon minut lite då och då, än dygnet runt hela tiden.


Kommentarer
Postat av: Erika

Det där låter inget vidare! :/ Skönt du fått hjälp och att det känns bättre iaf! :)



Vad häftigt!! :) Härligt när man lyckas åstadkomma något sådant. Jag läser, har läst en del anatomi och fysiologi nu, men denna utbildning är väldigt inriktad på det va? Är det mycket man ska lära sig? Jag menar, har man tid att jobba eller ska man enbart ägna sig åt detta? Vet du om de ska börja ha utbildningar i höst igen? Som det ser ut på deras sida så är det bara en grundkurs nu i vår..:/ Kram!!

2012-01-17 @ 15:13:39
URL: http://lantlollanpakullen.blogg.se/
Postat av: Erika

Underbart att hon kunde hjälpa dig :D

2012-01-17 @ 19:08:10
Postat av: Liv

Tack så mycket.



Jo det är jätte häftigt :) Ja det är väldigt mycket att lära sig, men som med allt annat så beror det ju även på hur mycket man kunde innan. Själv hade jag inte läst någon anatomi eller så innan så allt var helt nytt för mig. Jag har jobbat medan jag har pluggat men jag har dock inte jobbat heltid. Men många av de som jag pluggar med jobbar heltid, men då pluggar de vissa kvällar och på helgen. Sen är det ju olika hur lätt man har att förstå det hela. Ja den är väldigt inriktad på det, det är därför det kravs basmedicin 30hp för att bli diplomerad och 60 hp för att bli certifierad.

Jag vet inte riktigt hur det ser ut med utbildningar till hösten, men du kanske kan ringa dit om de inte svarar på mail?

2012-01-17 @ 19:47:14
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: ika

Basmedicin har jag. :) jag försökte ringar dom idag, men de har bara telefontid vissa dagar. Ska testa imorgon igen. :) tack för infon!

2012-01-17 @ 20:28:40
URL: http://lantlollanpakullen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0