Helgen

Helgen började med en torsdag som bjöd på att jag klarade slutprovet för att bli Diplomerad KranioSakral terapeut. JEJJ!

Sen fortsatte den med utbildning.
Utbildning har bland annat innefattat
- Teoretiskt och praktiskt om flödestekniker i strukturer, ryggkotor, extremiternas leder och organ.
- Behandla barn och spädbarn med funktionell och kraniosakral terapi.
- Funktionella och kraniosakrala graviditetsstörningar för fostret.
- Anatomi och embryologi
- Fysologiska och afysologiska störningar vid förlossningen.
- De membrösa lagrens påverkan vid ADD, ADHD, Dyslexi, Autism, och patologiska koncentrationssvårigheter.

Vilken helg! Jag vill bara fortsätta lära mig om allt detta intresanta.

Det var tungt för ryggen och bäckenet men det gick, och nu är jag så otroligt nöjd över att jag fixade det.

Nu får man ju inte behandla nyfödda i sverige med KS men i stort sett i alla andra länder får man det så det var roligt. Jag fick även veta att jag är välkommen till Tahiland sen och volontärarbeta på en KranioSakral klinik. Det lät ju väldigt intressant! Då får man ju dessutom chansen att hjälpa små barn med olika problem. (i sverige gäller 8 års gräns tyvärr)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0