Och jo..

Om man ska lyssna på alla råd i "hur man sätter igång förlossningen" så borde det ultimata vara att springa i trappor, äta ananas och dricka hallonbladste samtidigt.
Känns lite jobbigt dock. Jag föredrar att göra allt det separat. Men jag tror nog inte att det funkar ändå.

Någon KSare som har lust att komma och sätta igång mig?


Jag talade med min gudmor i söndags och hon berättade för mig att om man går över tiden så ska man be om att bli igångsatt. Det forskars tydligen väldigt mycket på graviditeter och barn som kommer "för sent" och det har visat sig att det inte är så bra att gå över tiden för mycket. "Max en vecka" sa hon. Det gör mig lite nervös, samtidigt som jag frågar mig själv "sätter de igång en bara för att man vill det?"

Det skulle betyda att jag borde ringa dem på Fredag och "boka tid", typ som när man vill komma till frissan. Jag vet inte om mina nerver pallar av det. Jag skulle bli så oerhört nervös av det och förmodligen inte få någon sömn alls.

Så nu kan vi väl alla tänka att den kommer innan fredag och hålla tummar och tår :)


Kommentarer
Postat av: Evelina

Det finns massor av tips för att man ska sätta igång sig, för mig funkade det med en promenad i skogen. Om allt ser bra ut så brukar de vänta tills man gått två veckor över tiden tills de sätter igång en, har jag hört. Nu vet jag inte om det stämmer över allt. Men vi får hålla tummarna att den lilla kommer av sig själv snart, så du slipper gå över tiden allt för mycket.

2012-03-19 @ 17:41:57
Postat av: Liv

Jo jag tror att det är så här också. Standarden, men sen kan de vänta lite längre ibland också om de ser att barnet mår bra osv.

2012-03-19 @ 18:55:52
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0