Växtvärk

Ralf har börjat få "växtvärk". Stackarn. Han vaknar på nätterna och har ont. Men han vill inte ha alvedon så det resulterar i att Robin brukar få ligga där inne med honom (jag kan inte). Jag brukade också ha mycket "växtvärk" när jag var liten. Jag kommer ihåg hur ont det gjorde. Oftast hade jag i hälarna.
Så fick jag veta att "växtvärk" egentligen inte är smärta för att man växer, utan att man rör sig "för mycket", kroppen blir överbelastad. Kan mycket väl stämma, jag var sällan still när jag var barn och det kan man knappast säga att Ralf är heller. Men jag har ingen aning om det stämmer eller ej.

Jobbigt är det i alla fall att behöva se honom ha så ont. Framför allt när han inte förstår vad det är som händer.

Nåja, snart är det en ny dag och då ska vi till mamma och Thor och spela kort och käka middag. Det blir nice!
I morgon är det förövrigt beräknad förlossningsdag. Men som jag alltid sagt: Den här ungen kommer att komma "för sent", så vi behöver nog inte bli allt för uppspelta över att den "ska" komma i morgon :)

Godnatt


Kommentarer
Postat av: Johanna

Ush jag kommer också ihåg hur det var med växtvärk, hade det jättemycket fast jag var lite större än vad Ralf är. Kanske ni kan ge honom alvedon i rumpan? Eller lägga lite i vällingen före sovdags? Hoppas det går över för lilla mannen.



BF idag alltså, fifan vad spännande! Snart är lillen här :)



Kram!

2012-03-16 @ 07:42:42
Postat av: Anonym

Jo vi ska köpa stolpiller tänkte vi. För han har det ju inte varje natt och då känns det ju onödigt att ge honom om han inte har det. Så då får han ett stolpiller när han får det i stället.

Natten har i allfall gått bra men robin har fått sova med honom hela natten :)



Japp, nu är det lite extra spännande :)

2012-03-16 @ 07:47:08
Postat av: Liv

Det var ju så klart jag som skrev det där :)

2012-03-16 @ 07:47:51
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0