1 maj

Den 1 maj var min mamma, jag, Ralf och Nora och tittade på lamm. De har fått 200 lamm, på 14 dagar, på en gård här i Luleå så vi ville givetvis spana in de små sötnosarna. Ralf tyckte att det var väldigt spännande.


De minsta lammen var fortfarande under värmelampa, där av det röda skenet på bild 2.

Det var roligt, men man blev lite kär i dem. De var ju så mysiga!
Trots det så var jag tvungen att kolla vad köttet kostade sen och det var inte så dyrt med tanke på att det är helt ekologiskt, närproducerat och man vet att de har haft ett bra liv.
Fast nu äter ju inte jag kött, men hade jag gillat det så hade jag kunnat tänka mig att äta ekofår ibland. Men det blir till de resterande familjemedlemmarna att stå för den biten.



Kommentarer
Postat av: pippi

Åh vad mysigt! Jag var förra våren och matade lamm med nappflaska. Man blir kär :) Kram på dig

2012-05-04 @ 11:00:34
Postat av: Liv

Ja visst blir man det. De är ju bara för fina .)

2012-05-04 @ 12:11:06
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0