Att vakna tidigt och koka sylt

Det goda med att vakna superdupertidigt är att man hinner göra så mycket husliga saker (om har energin för det). Jag hade på tok för mycket röda vinbär i frysen som behövdes användas upp så i dag har jag gjort Jordgubb- och rödavinbärssylt. Det blev gott.
 
 
Röda vinbär
Jordgubbar
Agavsirap
och lite socker (råkade börja med det av gammal vana)
 
Jordgubb är ju för övrigt gott att blanda med nästan allt i sylt. En annan favorit är Jordgubb/krusbär!
Här om dagen gjorde jag sylt på blåbär, svarta vinbär, björnbär, hallon och jordgubb också supergott.
 
I vår familj är det mestadels killarna som äter sylt, jag äter kanske en gång i månaden eller så, men när jag så väl äter sylt gillar jag att kunna välja mellan olika sorter och att det är bra och god sylt. Inte såna äckliga köpessyltar som smakar socker och fejk-bär och har någon konstig geleaktig konsistens.
 
Dessutom är det ju så himla lätt att göra egen sylt så det är ju helt klart värt det :)
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0