Dagens hån

Nu är det synd om Nora. Hon är sjuk. Snorig som attan, hostar, har feber, det rinner från ögonen och värst av allt; hon har jätte svårt för att sova. Och nu har hon liksom hamnat i ofas med vardagen.  När hon så väl lyckas somna då ska hon strax bli väckt. Som  nu. Nu ska vi iväg och hämta Ralf från dagis.
 
Jag önskar att jag kunde byta med henne så hon slapp detta.
 
Och på tal om barnen och förkylningsbebisen så kan jag ju bara beklaga hånet i morse.
Natten har bjudit på extremt lite sömn eftersom Nora varit så missnöjd och inte kunnat sova, Ralf å andra sidan har sovit bra och kliver upp före sex, som vanligt. Han dricker välling framför tvn för att jag knappt kan öppna ögonen av trötthet. Då säger han att han vill ha frukost. Det är ju bara att göra som han säger tänker jag.

När frukosten är klar och ungen sitter och äter så säger han plötligt ömkandes "mamma jag är trött". Jag tänker en stilla tanke "men varför i helvete skulle du UPP FÖRE FAN DÅ!". Men jag säger inget, utan "mm-ar" bara lite och känner mig hånad.
 
Jag har lagt ut lite bebiskläder på tradera idag. Det kommerkomma kläder lite då och då, allt från H&M till MOLO, Oanvänt till beg. Klicka här.
 
Ha det gott.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0