En riktig trevlig kväll

Wow. Nyss hemkommen från en helkväll med bästa Emma och Magnus. Fyra stycken småbarnsföräldrar som bara fått frossa lös, helt utan barn som kräver tid och uppmärksamhet. Vi började med fördring på Invit, där jag tog en kaffe 43 (kaffe, likör 43, conjak och grädde) Sedan fortsatte vi vidare till CGs, där min kusin Petter (som är delägare) tog emot oss.
 
Till förrätt blev det Gräddstekta kantareller på
grillad toast med hyvlad goudaost
från Jokkmokk. Och en fantastisk Kava (Castillo Perrelada Brut Reserva NV)
Behöver jag säga hur gott det var? Jag hade kunnat äta det varje dag för resten av mitt liv! :) Helt i min smak.
 
Till varmrätt blev det Bakad rödingfilé med mousse på rökt sik och sikrom. Serveras med gräddkokt purjolök, julienne och potatispuré. Och ett superbt vitt vin till det (kommer inte ihåg vilket, det var Petter som bestämde ;)) Även här. Underbart!
 
Till efterrätt blev det Bakad romflamberad ananas och mango, vaniljbavaroise och passionsfruktsorbet på en botten av chokladfudge och kaffe. Och det var verkligen vad det hette - Sommarlängtan. Mmmmmm...
 
Inte konstigt att de ligger på white guide. Detta var verkligen en toppenkväll. Tack till personal som visade riktigt god sirvice, Petter och självklart vårt sällskap Emma och Magnus, Alltid lika trevligt att träffa er!
 
En liten bild på varmrätten bjuder jag på
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0