Vägning och mätning

SOM jag lovat så följer nu ett blogginlägg med vad jag förlorat i och med denna Detox. 2 veckor har gått och det känns i hela kroppen och i huvudet :)

Jag kan ju börja med att säga att innan jag började med Detoxen så räknades jag till att vara Överviktig. Jag vägde alltså 72.5 kilo. Jag ska egentligen inte väga mer än 71. 58-71. Beräknat på längd, benstomme och muskulatur (jag har en grov benstomme:D).
Kanske inte så mycket till övervikt. Men ändå - ÖVERVIKT.

Om jag säger som så... Jag är inte längre överviktig. Jag är en Medel. WIHOO!
(Ser ni att jag bugar mig djupt?)
Jag har nått mitt delmål Som var att komma under 70 kilo. WIHOO IGEN!

Jag har alltså förlorat 3.2 Kilo

I midjemått (mätt på det fetaste stället på min mage) så har jag tappat 5 cm. Behöver jag säga hur nöjd jag är?
Det betyder alltså att jag har tappat 2.5 cm i kärlekshandtag på vardera sida. Mycket bra!

Mina mindre trevliga celluliter som jag dragit på mig tack vara viktuppgången är nu nästan borta.
(Jag är ung igen)

Ett par brallor som jag försökt ha på mig flera gånger på senaste tiden (innan detoxen) har inte gått att ha på sig pga att de har varit på tok för oskönt när magen och handtagen vält över. Men nu sitter det hur bra som helst. De är till och med lite slappa i låren :)

Jag har lärt mig mycket under de här 2 veckorna. Bland annat att äta med måtta, att jag inte behöver äta vad jag är sugen på hela tiden (det är ju bara idiotiskt) och framför allt att Det är jävligt gått med mat, med ost, gräddsåser, glass mm Men inte så gott att min kropp ska ta stryk av det.

Så. Var det värt det? - LÄTT

Detta har verkligen inte varit lätt. Men Finns det vilja så går fan allt. Jag är så sjukt nöjd över att jag gjort detta. Och stolt! Där ett tag så tvivlade jag på att vi skulle fixa denna fas 1, Men nu vet jag att jag klarar fan allt så länge jag vill.

Nu går vi in i fas 2 vilket innebär att vi får tillföra en del saker i vår kost. Jag har ännu inte vågat äta min första frukt...


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0