ElMayra

Sådärja, då har min lilla snutta steriliserats.

Det var en rädd och liten katt som kom till gammelstads djursjukhus igår morse. Stackarn var så rädd att hon både dreglade och darrade. Det var inte alls nå kul att lämna henne där när hon var så rädd. Men allt gick som väntat och nu är hon hemma igen med tratt på huvudet så hon inte ska kunna tvätta sig i såret.

Jag måste erkänna att det just nu är lite komplicerat med katterna. Cleopatra tycker nämligen inte alls att det är nå roligt att ElMayra har en konstig tratt på huvudet och välter ner och springen in i saker hela tiden. Så hon håller sig på avstånd och är mycket rädd för henne och hennes uppförande.
Veterinären sa det oxå igår, att jag måste hålla dem lite isär så det inte blir bråk eller för mycket kärlek... ElMayra får ju inte få såret tvättat av Cleo heller. Så vad göra?

Nyopererad

Min lilla tuss :)



(ID-märkt och vaccinerad är hon oxå)

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0