En mammig liten pojke

Det har skett en förändring med det lilla barnet i familjen. Mamma-galen till tusen. Från det att han ammat på natten/morgonkvisten (04-06) så ska han bestämt ligga brevid mig hela tiden och sov-amma. Helst är det det han ska få göra hela kvällarna också, annars gråter han bara och jag tål inte att se han ledsen på det sättet. Det skär i hela mig.

I kväll har jag gjort hummus, under den tiden han accepterade att vara med sin far, men jag fick avbryta en gång för att fortsätta senare. Jag gjorde min egen variant på hummus. Oljan är utbytt mot ghi, inte lika mycket vitlök som i vanlig hummus, och lite annorlunda kryddor så att Ralf inte ska må dåligt av det.



Mumms!

Nu när det är vår och varmt ute så vill jag inte att lille Ralf ska stekas ihjäl i vagnen så idag blev det premiär för hans fina vår-kimono. Här får ni smakprov på den sovande skönheten innan vi gick ut på dagens prommis. Jag tyckte att den passade honom som handen i handsken.



på tal om ingenting så fan vad jag längtar till han är 6 månader då vi ska börja ge han smak-portioner. Det ska bli så kul att se hur han reagerar på olika smaker. Vi ska börja med det tråkigaste som potatis och rotfrukter och sånna saker.  Men shit va kul ändå!

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0