Valborg

Ja, då var det valborg och det är väl till för att man ska grilla, dricka öl, hålla till utomhus och spana in olika brasor och mest bara må bra och känna hur våren är här, sommaren närmar sig och livet är underbart. Lite "Just idag är jag stark"-känsla över hela den här dagen kan jag tycka. Eller är det bara nostalgi över den låten och dagen? Kanske.

Elins altan på skurholmen, Grillning och.... Folköl vill jag minnas. Falcon extra brew. Våra favoriter. Gammla gänget i toppform ylandes till den gamla dängan "Just idag är jag stark". Underbart!



Nu samlas vi igen inte riktigt samma gäng. En saknas och några andra har tillkommit.. både människor och bebisar. Det blir ingen grillning dock och inte lika mycket alkohol men humöret ska väl förhoppningsvis vara detsamma. Glädje och skitsnack i massor, Möjligen ett spel eller en lek, sprida kärlek och glädje till varandra. Och möjligen så blir det en sån där "just idag är jag stark"-känsla.
För vad är bättre än en kväll tillsammans med de man älskar mest?

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0