Bekännelse

I sommar har jag lagt alla tankar på viktnedgång på hyllan TROTS att det var menat att jag skulle göra tvärt om. "Nu när Rabin är hemma så hinner jag fara ut och jogga" Vi har varit och flängt så jävla mycket så det har inte funnits tillstymmelse av en joggande Liv i sommar. Fram tills han började jobba igen. Då  tog jag tag i mina jogging-turer. Underbart om ni frågar mig. Det går faktiskt över förväntan.

Japp. Jag har gått upp i vikt under semestern. Inte alls kul. Men nu har jag börjat gå ner lite igen i alla fall. Så nu ligger jag på 71.5 (ingen idé att hymmla om det).

Intressant: Mamma berättade att man bajsar perr år så mycket som man väger. Det lät jävligt weird!
Alltså. Om du väger 80 kg så bajsar du ca 80 kg på ett år väger du 50 kg så bajsar du 50 kg perr år. Förutsatt att du är frisk.

Nåväl. Jag kämpar på med mina promenader och nu med jogging. Yoga när jag hinner.
Den 1 september planerar jag och Robin även att börja på en detox. För att avgifta och få väck på beroenden och slagg.

Vi kommer då att äta Rotfrukter, grönsaker, bär, nötter, frön, svamp, groddar, örter, ägg och feta-ost. Eftersom jag ammar så får vi även äta baljväxter (har vi kommit överrens om).

Alltså inget socker, salt, frukt, kaffe, te (förutom örtte), ingen ost, inga mjölkprodukter alls, inga snabba kolhydrater (ris, pasta, potatis etc), ingen tobak, alkohol, kakor, saft, läsk.. ja ni har fattat.

Detta ska vi alltså hålla på med i två veckor. Efter två veckor ska vi införa frukt (och egentligen baljväxter) och... kommer inte ihåg nu vad det var mer. Sen kommer vi i alla fall hålla på så i 2 veckor med det också. Efter denna månaden så börjar man sakta men säkert att införa det man vill ska finnas i sin kost.

INTRESSANT! Hur kommer detta att gå. Fixar vi det eller inte? DET är den stora frågan.

*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0