Att inte följa LAGEN

Idag har jag varit hos kiropraktorn och sitter nu met tillbruten rygg och höft och käkar min frukost. Det var däremot inte så våldsamt varmt ute så jag bestämde mig för att ta bussen hem. Och till och med "örnäs-pundaren" åkte buss idag, ni vet han som ser så extremt hurtig ut och svänger kraftigt med armarna när han går, då vet man att det är kallt ute.

Ska klä mig bättre sen och gå ut o traska då kanske det lättat någon grad också.

Igår när jag var på Coop så träffade jag en gammal granne. Hon öppnade sig helt sjukt för mig om sin förra karl och den nya hon träffat... under typ 5 minnuter. Sen grattade hon även för barnet.
"Är det en flicka?"
"Nej en pojke" Svarade jag
"Jaha, men han har ju rosa där (!)" (sur underton)

Ooops, sorry. Jag glömde vist att det finns olika lagar om vad bäbisar får och inte får ha på sig och ha i vagnen.



Hans fina Kärleksdronk från mormor Lotta.

Nåväl, MITT barn MINA regler.


*

Kommentarer
Postat av: Johanna

Haha ja det är ju helt sjukt hur "folk" är. Jag kan verkligen inte förstå att man inte börjat inse att kön och färger knappast hänger ihop? Man blir lite trött. Men som du säger, vi får göra precis som vi vill med våra barn. Visst är det underbart? :)

2010-02-12 @ 10:45:07
Postat av: Robin

Den heter dront tror jag. Dronk = penis Dronka = daska någon med sin penis ^_^

2010-02-12 @ 12:19:15
Postat av: Livan

Hahaha!!! Då blir det ju "kärlekspenis" !!

"ROSA KÄRLEKSPENIS" HAHAHA!!!

2010-02-12 @ 12:23:22
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Mochride - mitt hjärtas röst

Jag tycker det är så dumt det där att vissa färger ska vara för killar och andra för tjejer. Det spelar väl ingen roll.

2010-02-12 @ 22:40:06
URL: http://mochride.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0