Skräp-DNA

Jag kan ärligt säga att det kändes som att någon stack en kniv i bröstet på mig när jag fick höra att forskarna kallar 98% av vår DNA för "Skräp-DNA" , Eftersom de inte vet vad den är till för.

(!?!)


Att människor väljer att tro på att 98% av det som bygger upp oss skulle vara oanvändbart skräp och helt meningslöst material i stället för att våga tro på det faktum att männiksokroppen är underbar och till 100% perfekt är så sorgset att jag blir extremt illa berörd.

Jag tror att vi är obegränsade. Det enda som begränsar oss är våra egna gränssättningar gentemot oss själva.
Många människor är helt enkelt blockerade och "avsängda". Människan har "kopplat bort" vissa sinnen i takt med att den tekniska utvecklingen har stegrat. Vi "behöver inte" använda oss av våra sinnen på samma sätt.

Vi förgiftar våra kroppar med färgämnen, smakförstärkare, koncentreringsmedel och ett antal besprutningsmedel.. bland annat.. Inte undra på att våra kroppar inte fungerar som de ska. Vem i dagsläget äter ens ett mål om dagen som inte innehåller en massa skit?
TRAGISKT.

De flesta människorna vet inte ens VAD det är som de egentligen sätter i sig, och sen undrar människor varför de är överviktiga, energi-fattiga, sjuka, har dålig sömn, snarkar, har andningsuppehåll om nätterna, magproblem, dåligt luktsinne, förstörda smaklökar.. ja listan kan göras lååång.
Det är väl bara en tidsfråga så försvinner ännu ett sinne?

Jag tror att vi lurar oss själva och underskattar oss själva på tok för mycket. Men att vi ens skulle ha 1% skräp-DNA det tror jag inte ett dugg på.



Vi måste börja tro och lita på oss själva. Vi är fantastiska.



*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0