Tjej/kill-kläder (bebis)

I dag fick jag höra något jävligt sjukt.

Bebiskläderna för tjejer är mindre än bebiskläderna för killar. Samma storlek men tjej-bodyn är både smalare och kortare. De som berättade det har själva mätt på H&M.
VARFÖR är det så?
Förväntas till och med bebisflickor vara smalare än bebispojkar?
Är det så tidigt vi börjar med våra skönhetsideal?

Sjukt, sjukt SJUKT!

Jag tror nästan jag måste dit och kolla bara för att få se det med egna ögon.. Kanske till och med fråga personalen i sånt fall varför det är så.. hehe.

*

Kommentarer
Postat av: Linda

Men flickor är väl mindre än pojkar ända från det att de är bebisar? Tror mig ha hört det. Borde kanske inte skilja så mkt så att man behöver göra kläderna olika stora dock. Det är väl lika individuellt mellan bebisarna.

2010-06-09 @ 22:04:03
URL: http://Drougge.net
Postat av: Livan

Det tror jag bara är ren myt. Jag var större än min bror var. Och En kompis-bebistjej till Ralf är större än han. Ren skär myt rakt igenom.



Det enda jag hört om storleken är att andra barnet oftast är större än första.

2010-06-09 @ 22:47:01
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Johanna

Jag tror att flickor är i genomsnitt 0,5cm kortare och några gram lättare än pojkar när de föds. Men det är ju jättelite! Och hursomhellst så spelar det ju ingen roll för kläderna, en 68 ska ju vara lika stor oavsett om den är till en flicka eller pojke? Nej jag fattar inte...

2010-06-11 @ 09:34:06
Postat av: Livan

Okej, Fast det har ju ändå ingen betydelse. 68 är ju 68 ändå.

2010-06-11 @ 13:19:52
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0