Skäms Bjästa

Precis som de flesta andra så har jag fått höra om våldtäckterna i Bjästa. Jag jag blir så djupt färbannad och ledsen över att ett samhälle kan reagera på det här viset. VUXNA MÄNNISKOR som på fullaste allvar sitter och påstår att DNA-beviset mycket väl kan vara fel. "Pojken är ju så snygg, varför skulle han behöva göra något sånt. Det där spermat som fanns i flickans trosor kan lika gärna komma från hennes bror, så säkert är ju inte DNA-tester"... Alltså man undrar ju hur fan människorna i det där samhället (Och på andra ställen) är funtade.

Ja listan kan göras lång på allt jag blir förbannad på i det här målen. Men att vuxna människor på fullaste allvar beter sig så här är fan skmmligt. Ungdomar vet man ju med sig kan vara lite blåsta ibland... Men vuxna!!??

Skäms på er!
Jag snackar ju givetvis om de som tror att flickorna ljuger.

Det värsta är ju att detta inte alls är särskillt ovanligt. Tänk vidare gott folk! Tänk om det var din dotter, syster, kusin, fru... Hur hade detta känts då?


Nä fy fan Det är inte ett dugg konstigt att flickor, tjejer och kvinnor inte vågar anmäla våldtäckter!

För er som inte sett kan ni kolla på uppdrag granskning här

Ursäkta om det blev lite spretigt det här.. jag är bara så vansinnigt arg.
Nu går jag ut på promenad.


*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0