Man lär sig något varje dag

Reflekterar över saker och inser att jag har lärt mig igen:

1. Att jag kan vara less på människor utan att var elak/otrevlig mot denne.


Att man är less på människor i sin närhet (eller ocke-närhet) är nog ganska vanligt och enligt mig inte alls konstigt, det är väl så det blir mellan varven, och plötsligt är man inte less nå mer. Möjligtvis behöver man andrum från varandra eller så är det bara något personligt man har med sig själv. Inget man behöver göra en större grej utav. Så länge man inte blir elak.

2. Människor hör/förstår vad det vill höra/förstå

Det har jag väl alltid vetat om, men det känns som att det är en ständig grej man blir påmind om. En del människor bildar sin egen uppfattning redan innan man sagt det man ska säga. Man kan märka det tydligt bland missförstånd eller ibland rent av av människors kroppsspråk -att personen sitter och skakar på huvudet när man berättar något exempelvis.

3. Människor som inte vill ha hjälp går det inte att hjälpa

Ibland vill man inget annat än hjälpa en person, men vill  hon/han inte ha hjälp är det ingen idé att försöka. Jag vet inte riktigt varför det är så, men det finns väl olika anledningar till det. Men faktiskt så verkar en del vilja ha problem. Och en del människor verkar tyvärr bara vara bittra och olyckliga och hamnat i onda cirklar som tillslut blivit vardag. Det är svårt att komma innanför skalet då.


*

Kommentarer
Postat av: Linda

WORD!

2010-05-05 @ 21:44:45
URL: http://liiindur.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0