Fokus


Alla kan. Det är jag helt övertygad om. ALLA kan. Utan undantag. Däremot kanske inte alla gör saker på samma sätt, och det är inga fel i det. Alla måste bygga upp en strategi som passar en själv. Men dock måste man alltid vara mer envis än bekväm om man ska lyckas. Det funkar inte att komma med bortförklaringar, då lyckas man inte nå sina mål. Borförklaringar är att lura sig själv, och inget annat.

Allt det egentligen handlar om är fokus
och vilja. Man måste bestämma sig, och sen hålla sig bestämd under tiden då det är jobbigt. Inte vika sig. Fokusera på sitt mål och inte på det som är jobbigt.
Jag pratar inte om något speciellt nu, det kan vara allt möjligt; Träning, viktnedgång, plugg, jobb, sluta med ett beroende osv. Alla kan. Du, jag - ALLA.

Eller ska jag säga; BARA de som fokuserar kan? Bara de som verkligen vill kan?

Det är precis samma sak, Alla kan, men man måste vara berädd att ge något för att få något. För oftast så blir man inte serverad de man vill ha på silverfat hela livet.

Sen är jag helt övertygad om att; Om man går in med ett lätt sinne och tror på sig själv och att de kommer att gå - så kommer det att gå. Går man in med ett tungt sinne och bara ser motgångar och svårigheter så blir det tyngre. Lek dig fram. Ha roligt när du tränar eller lär dig något nytt.

Det ÄR ingen idé att tänka negativt. Kasta bort de negativa tankarna och ändra era tankemönster till er fördel. Det går faktsikt att ändra sina tankemönster - vetenskapligt bevisat. Vet ni att det till och med Syns på röntgenplåtar av din hjärna efter 21 dagar om du ändrar dina tankemönster. Så tydligt är det.

Man kan ju även upprepa sina egna mantran för sig själv tex:
Gå ner i vikt/träning - "Det spelar ingen roll att jag ser töntig ut en timme om dagen, det gör mig snyggare/starkare/friskare till vardags". Eller; "Det är skönt när det gör svider i musklerna då vet jag att fettet flyr" :) Eller kort och gott "Fet eller smal" / "Svag eller stark" / "Frisk eller sjuk"
Plugg/jobb - "Det gör inget att jag inte kan nu, för snart kommer jag kunna".

Det kan hjälpa en när det känns tungt :)

Bara en tanke.
Ha en bra dag. Nu ska jag dricka kaffe.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0