Ny utmaning

I går ställdes jag inför en helt ny utmaning; Jag skulle köpa påläggs-skinka åt mina föräldrar.

Asså om man aldrig har köpt  eller ens smakat på skinka och därför aldrig laggt märke till det i mat-affären (jag blev veg. när jag var 11) så kan jag ju bara säga att det kändes  som att jag klev in i en djungel! Det finns ju     hur   mycket     som     helst.
Olika sorter, likadana sorter, olika storlekar, tjocklekar, tillverkare... Skinka/kalkon/korv hyllorna var MASSIVA.

Jag lovar att det fanns mer skinka/kalkon/korv- pålägg än vad de fanns mejeriprodukter! Fler olika skinkor än grönsaker.

Jag har aldrig fattat vilken enorm status skinka har.. och korv också för den delen.

Jaja, jag köpte tillslut ett paket med skinka (jag hann till och med bli osäker på mig själv "tänk om jag köper fel"), Den skinkan var närproducerad.. så det kändes ju som ett ganska bra val. Jag hoppas den smakar bra också :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0