Ökad Pedofili, obehaglig trend

Har kollat på Uppdag Granskning om Pedofilin och hur den bemötts i Sverige och i Usa. Programmet väcker en hel del känslor inom mig, och även frågor.

Jag tillhör en av de människorna som inte tror att man kan bota pedofili. Man kanske kan få en förövare att inte göra om bråttet igen (men sällan), men jag tror inte att man kan få bort attraktionen. Sen kan jag även tänka mig att det är något som går lite upp och ner för Pedofilen, alltså; ibland mindre attraktion och ibland mer.
Min hypotes.

Och HUR kan man försvara förövarn, NÅGONSIN?!
Och klanka ner på offret, "Det var för att du frestade honom med kort kjol"

Jag ser fram emot en annorlunda behandling för Pedofilerna, för det sättet vi har i Sverige i dag är i princip ett skämt. Men samtidigt är det svåra frågor. Det finns så många olika vinklar på det hela och många olika regler som måste sättas i sånna fall. Och hur drar man gränsen? Det är ju inte alltid så enkelt.

T.ex. en man på 17 år och en ung kvinna på 15 år, det kan man väl inte säga är pedofili.. inte i mina ögon. Eller ska man köra Noll tolerans? "Tänk dig för" Ska man behöva kolla leg på den man planerar samlag med? Hur många år krävs det annars mellan för att det ska räknas som pedofili?

Oj oj, va svårt det är.

I Uppdrag Gransknings program så pratar reportern med en man som förgripit sig på en ung flicka. Mannen har fotboja på sig och säger att det inte är ett värdigt liv. Han tycker att han har betalat nog för det brottet han gjorde. DÄR kan jag känna att HAN ska nog inte någonsin bli fri. För om man tycker att något år i fängelse och sen 3 år med fotboja är "nog betalat" för att ha förstört en ung flickas liv, då vet man fan inte vad det är man har gjort. Man förstår inte brottet, det man egenligen utsätter barnen för.

Sitt inburad tills du dör. Jag vill inte ha dig fri bland mina barn.
Jag är ledsen.

En annan sak som jag funderat över är varför ca 95% av pedofilerna är män?
Det behövs mer forskning kring pedofili !!

En annan sak som jag funderat på mycket senaste, kanske, året är; Varför är det inne att kvinnor ska se ut som ett barn i kroppen? Är inte det en väldigt obehaglig trend?
Sise zero och ren rakad över hela kroppen (förutom huvudet).

Är det kvinnor som är rädda för att bli kvinnor eller är det män som vill ha flickor istället för kvinnor? Eller både och?

Intressant när det även är så att pedofilin ökat de senaste åren.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0