Snopet!

Idag när jag skulle åka buss hem från träningen så hade jag väldigt bråttom. Det var 5 minuter tills bussen gick och jag sprang. När jag kom till busshållplatsen inne i city så stod bussen längstfram. Så jag sprang för att hinna med. Bussen stänger dörrarna men eftersom det var rött i ljuset så kan bussen inte köra så jag knackar på dörren i hopp om att hon ska släppa in mig. Den kvinliga busschafören tittar på mig strängt och gör ingenting. Sen pekar hon mot stoppljuset som blivit grönt och kör. Kvar står jag. Redo. Flåsig. Utskrattad.

Snopet. Man kan ju undra varför hon valde att inte släppa in mig. Såg jag för ung och busig ut? (för jag tvivlar på att hon hade betett sig likadant mot en kvinna, 20 år äldre än mig), var hon bara sträng och tyckte att jag skulle veta hut? Eller var hon bara snål? Haft en dålig dag på jobbet? Eller kanske rent av Elak?

Snopet för mig i alla fall.


Jag skulle dock med buss nummer 7, mot svartöstaden.


Kommentarer
Postat av: Carro

Jag känner igen det där mkt väl, men kan dock säga att jag faktiskt frågat en busschaufför varför de gör sådär och fick som svar att de får böter och kan bli av med jobbet om de släpper in folk vid trafikljus då det tydligen är olagligt. När man hör det så förstår man ju, men ändå. oschysst!

2011-04-13 @ 07:26:02
Postat av: Maja

Fast bullhållplatsen ligger ju vid ett trafikljus så det rimmar ju illa vid detta tillfället. Förutsatt att det är hållplatsen vid smedjan som är den aktuella.

2011-04-13 @ 14:37:59
Postat av: Liv

Ja precis. Det är busshållplatsen på smedjegatan som jag talar om. Jo det känns ju som att hon borde kunnat ha öppnat dörrarna. För som du säger Maja så ligger busshållplatsen vid ett trafikljus, jag hade förstått om det var ett vanligt trafikljus, men detta är busshållplatsen.. saksamma liksom?

2011-04-13 @ 15:07:48
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Tom

Fy fan. Jag har varit med om exakt samma sak! Blev så jävla förbannad,och det var sista bussen till Bergnäset,så bara att promenera.

Dagen efter ringde jag och hade ett bra samtal med Vd för llt. Han tyckte också att chauffören hade kunnat vara hygglo och öppna dörren.

Jag blev verkligen väl bemött och han skulle ta upp detta med chauffören..

Och jag fick ett busskort laddat med 160 kr,som plåster på såret =)



Tom vs Surhelvetet 27-0

2011-04-13 @ 19:49:42
Postat av: Liv

Haha ojdå! Då kanske jag borde ringa VDn och klaga av mig. Så himla tråkigt beteende.

2011-04-13 @ 21:42:38
URL: http://liivligt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0