Luleåbor är ignoranta

Idag åkte jag buss från örnäset in till stan och bussen blev givetvis full. Det stiger på en Dam på ca 90 år med kryckor och INGEN reser sig upp och erbjuder henne platsen.
När jag tänker efter så har jag nog aldrig sett någon resa sig upp och erbjuda sin plats för en gravid, skadad eller gammal människa här i Luleå. Det är även sällan som någon erbjuder sig att hjälpa till när någon kommer med barnvagn. Det är skrämmande att människor är så ignoranta och själviska. Är det rädsla för kontakt som gör att Luleåborna är så avvaktande?

Inte konstigt att min skräck just nu är att jag ska bli med kryckor. Hur lätt är det att stå upp i en full buss, höggravid, ett trasigt bäcken och kryckor?

Usch tanken är skrämmande. Fast å andra sidan så kanske chansen att få sitta ner ökar med ca 5% och det kan det ju faktsikt vara värt när man faktiskt inte kan stå upp en hel resa. Eller så får jag helt enkelt börja  hänga hemma på heltid, bli deprimerad och gå upp 40 kg i vikt. Det blir nog bra. Man ska ju njuuuuta när man är gravid.

(ja jag är lite bitter, men det måste man få vara ibland)


Skärpning där ute!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0