Barn blir inte homosexuella, de föds så.


"Jag är inte sån som jag har fått lära mig, utan jag är sån som jag är." -Centerpartisten Fredrick Federley om när han insåg att han hade en annan sexualitet än vad han hade fått lära sig. (Homosexuell)

I vår familj så tycker vi att det är viktigt att inte bestämma vårt barns sexualitet. Vi utgår inte heller ifrån att han är hetrosexuell, och vi kommer inte att lära honom, med kommentarer som "är du kär i någon tjej då?" eller "oj tycker du att hon är söt?", att det är flicka-pojke, tjej-kille eller kvinna-man man ska vara i ett förhållande.
Vi ska göra vårt yttersta för att han ska få växa upp i en miljö där han får exprimentera med sig själv och där han själv får känna efter vem han blir attraherad av.

För tyvärr så är det inte så dagens samhälle ser ut idag. I dag uppfostras barnen till att vara hetrosexuella. Man förutsätter att den lilla pojken vill bli vän med en annan pojke om han visar intresse och att han är kär i flickan om han visar intresse. Dessutom så finns det nog inte en enda barnbok eller barnfilm som visar att det är lika normalt och nästan lika vanligt att ha en annan sexuell läggning. (Om det finns så tipsa mig)

Av de jag känner som är transexuella så pekar de starkt på könsnormerna som boven i dramat. De fick inte vara som de ville utan att vara tvugna att byta kön. (Vi är givetvis genusmedvetna också)
Och många homosexuella berättar att de inte ens viste att det fanns en sexuel-läggning som stämde överens med hur de kände förens de var över 20. Andra tycker bara att det är väldigt komplicerat och svårt att komma ut och vara öppen med sin sexualitet för att det ses som onormalt och konstigt.

Och varför ska det behöva vara så?

Det viktigaste för mig är att mitt/mina barn får vara lyckliga och leva sina liv på deras sätt. Att ge mitt barn den friheten att få välja och få visa själv vem han är och vem han vill vara med är för mig en självklarhet. Jag vill inte hjärntvätta min son in i en mall och lura mig själv att det blir lättast så.

Jag älskar min son och vill att han ska få ut det bästa i livet.



Kommentarer
Postat av: Fanny

Hej!



Här har du länken till ett blogginlägg om en barnbok med två giraffer som är av samma kön, som vill ha barn tillsammans.

http://rudies.blogg.se/2011/september/till-vincent.html



Det var värre förr! ;)

2011-10-04 @ 12:25:01
URL: http://fruktflugan.blogg.se/
Postat av: Liv

Tack så mycket!!

Också är det giraffer, Mitt favorit djur. Det kan ju inte bli bättre. Den boken ska jag köpa till Ralf :)

2011-10-04 @ 13:30:03
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Cathrine

Men det var väl litet motsägelsefullt," dom fick inte vara som dom ville utan var tvungna att byta kön".

Alltså, vad jag förstår är det ganska svårt att byta kön om inte personen i fråga är övertyga om sin sak.

2011-10-04 @ 14:32:05
Postat av: Liv

Ja det är inte det lättaste, men de som gör det brukar vara väldigt övertygade. Men blir inte alltid lyckliga av det ofta pga olika normer som finns.

Motsägelsefullt? Hur tänker du då? Jag förstår dem jag har pratat med, och sen får andra förstå/tro hur de vill.

2011-10-04 @ 16:06:38
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Ulrika H

Länkar till min dotters blogg där hon tipsar om Prinsessan Kristalla :)



http://mandaskellington.blogg.se/2011/july/prinsessan-kristalla.html

2011-10-06 @ 06:41:05
Postat av: Liv

Underbart Ulrika, Tack så mycket! Och vilken klok dotter du har!

2011-10-06 @ 14:59:52
URL: http://liivligt.blogg.se/
Postat av: Ulrika H

Tack! Jag vet :)

2011-10-07 @ 15:55:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0