Renoverat Lampa

Köpte en tråkig lampa och renoverade upp den så att den skulle passa bättre i Ralfs rum :) På det sättet får man ju något roligt och eget :)
 
Före (klicka för större bild)
 
klippte bort allt tyg. Trädde färgglada träkulor och färgglada plastkulor oregelbundet på fisketråd som jag en för en knöt fast i "lampskärmsbasen".
Sen sydde jag med tråd runt basen, in alla gamla fisketrådssnuttar. klipper man bara av dem så riskerar man att de snart går upp av sig själv och man får pärlor över hela rummet, och det vill man ju inte. Jag har även trätt på plastpärlor på "lamskärmsbasen" som går vertikalt.
 
Klicka för större bild
 
  
 
Sådärja, då var lampskärmen klar. Dock gick lampan så jag fick byta och hade bara en liten så nu ser skärmen lite stor ut. Men ni ser ju grejen i alla fall :)

Klicka på bilden för att få se större
 

Ska dock byta lampfot till en som vi har i förrådet (som jag hade glömt bort). Robin måste byta elen i denna lampa, men vi har ingen glödlampa som passar till den andra just nu så jag bjuder på bild av det en annan dag :)
 
Vad tycks?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0