Supernyttig juice till barnet och dig själv

Jag har ju en liten apparat här hemma som jag älskar.
Råsaftcentrifugen.


I den kan man pilla ner allt möjligt gott. Man kan göra rena fruktjuicer men även juice på näringsrika grönsaker som det lilla barnet kanske inte annars äter helt frivilligt, eller inte har lärt sig äta.



Jag gjorde en juice till mig som även Ralf fick dricka av och han fullkommligt ÄLSKAR den.

2 äpplen
1 rödbeta
3 broccoli-stångar (alltså själken, "blomman" hade vi i maten)
Ingefära Bara en liten bit

Det blir lite sött och väldigt nyttigt! Sen är det ju superkul för barnen att vara med och göra juicen också :)

Det är ju perfekt att man till exempel kan ta broccolisjälken och få ut juice av den som är dundernyttig, för själv är jag inget fan av att äta den. Eller om man har en massa olika grönsaker och frukter som håller på att bli gammla, då kan man ju enkelt dra ut nyttigheterna ur dom och den juicen man inte dricker upp under dagen kan man ju enkelt frysa ner i små isbitar och ta fram valfri mängd när man är sugen eller känner att man behöver en vitaminkick.

Bara ett enkelt tips.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0