Vad är värt mest?

Vi var på visning igår igen, samma hus som sist. Det var vissa grejer som vi funderade över som vi kände att vi måste kolla upp. Och det var ju trevligt. Bättre intryck denna gång. Det klart huset har potential, men det är ju jäkligt mycket att fixa på det. Och jag känner att jag blir lite ångestladdad. Även om jag vill flytta ut och bo på landet så känns det ändå som ett stort steg, och jag tänker; vill jag verkligen bort från stan?

Det vill jag ju egentligen, eller en del av mig, men det finns också många saker som jag inte kommer kunna göra då.
Det gäller att överlägga och prioritera. Vad är värt mest?
Varför ska jag lida av sån beslutsångest?
 

Kommentarer
Postat av: Li

Jag har ju testat att bo på landet i nästan två år och det är något av det bästa jag gjort i mitt liv! Hade jag då kunnat köpa en gård istället för att hyra den så hade jag gjort det utan att tveka.
Men, att flytta tillbaka till stan har varit positivt på många sätt det med och kanske blir det så att vi flyttar tillbaka ut på landet i framtiden, kanske inte.
Det krävs en del planerande och man är lite mer låst i och med att det kostar lite mer pengar att vara impulsiv, då man ofta har några mil in till stan osv. Räkna med att vännerna inte kommer och hälsar på lika ofta (vissa inte alls för det är ju såååå långt), men istället hittar man många fina nya vänner.
Att bo på landet gav mig ett lugn som jag aldrig hittat i stan. Att ha djur och natur runt knuten är otroligt rofyllt. Och in till stan kan man alltid åka om man vill. :)

Svar: Ja, det är ju det jag känner.. och längtar efter. Men det känns jätte jobbigt att kanske inte kunna träna på inpuls nå mer (i så fall i samband med jobb), det blir jätte knökigt att kunna åka och träffa en vän, bara en stund på kvällen eller ännu värre försöka kunna dricka ett glas vi, eller gå ut. Då måste man ju i princip sova över hos någon i stan... hmm...Jo det är ju iof sant. Fan att jag alltid ska få separationsångest från stan när vi börjar fundera seriöst på att flytta..
Livan

2012-11-26 @ 10:48:20
URL: http://lipan.wordpress.com
Postat av: cathrine

Hej!
Var ligger huset?
cathrine

Svar: Vi kollade på var huset i Ersnäs igen...
Livan

2012-11-26 @ 14:36:09
Postat av: Fanny

Det är därför vi ska bo bredvid varann! :) Så vi kan ut och jogga tillsammans och ha middagar på helgerna ! Satsa på Avan eller Brändön ;)

Svar: Brändön är jag inte jätte sugen på... Men man vet ju aldrig om det dyker upp en fin gammal gård :)
Livan

2012-11-26 @ 18:26:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0