Vedic art i ö-vik

Som många vet så var jag på vedic art kurs i ö-vik helgen som var.
Det var väldigt trevligt. Jag är ju en väldigt kreativ person, när jag har tid, så det var väldigt mysigt att kunna måla hela dagarna. Nora var med mig, eftersom hon fortfarande ammar men det gick fint ändå.
 
Vi bodde på en underbarbar gård som var KRAV-märkt. Fantastisk utsikt, väldigt lantligt och massor av olika djur. Kor, hästar, hundar katter mm.
Klicka på bilden för förstoding

Också delar av två olika tavlor
 
Jag har länge längtat efter att köpa hus och då ha plats för min egen ateljé/verkstad och nu efter helgen så känns det  verkligen ända in i märgen hur viktigt det är. Jag målar ju inte bara utan syr, fixar med möbler, klipper och klistrar mm. Och som det är nu så är allt inne i förrådet och jag får plocka fram allt när jag ska göra något. Det gör att jag ofta känner att det inte finns tillräkligt med tid för att orka dra fram allt. Men samtidigt är jag i behov att få uttrycka mig själv och pyssla på.

Vi får väl se hur det går på husfronten.
 

Kommentarer
Postat av: Pippi

Va fiiiint!! Vad målar du med? olja? Jag är inne i en målarperiod nu! men jag vill lära mig bättre, ta en kurs eller nå :)

Kraaaaaaaaam

Svar: Jag målar med akverell, det luktar inte så mycket + att det går att jobba ganska enkelt med. Det torkar ganska fort också så man kan arbeta med färgen mer och lättare. Ibland använder jag vedic art färger också. De är ekologiska och innehåller mest pigment. De är otrolig fina och underbara att jobba med, men tyvärr ganska dyra. http://vedicart.com/farger/ Härligt att du är inne i en sån period. Att arbeta med sin högra hjärnhalva är ju friskvård :)
Livan

2012-11-02 @ 17:22:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0