Men lägg av!

När ett renoveringsobjekt på Hertsön till och med är uppe i 1.3 miljoner efter bara några dagar så förstår man att om vi ska få ett hyfsat vettigt hus att bo i tillsvidare så kommer vi vara tvugna att lägga runt närmare 2 miljoner kronor.
Men jag står inte ut längre i vår lägenhet. DET ÄR TRÅNGT OCH JAG BLIR GALEN.
 
På torsdag kommer det i alla fall hit en mäklare och kollar på vår lägga. Det ska bli spännande att höra vad den kan gå för, men vi räknar med 200 000 + i alla fall. Så det + det vi har på banken blir je ändå en hyfsad kontatinsats.
 
Förövrigt har jag och Elin varit på Ikea och i finnland i dag och shoppat lös. Det var nice att få fixat en massa grejer vi tänkt köpa länge, men skjutit på.
 
Nu är jag trött. God natt. (och ge mig ett hus nu!)
 

Kommentarer
Postat av: Li

Det har verkligen blivit helt galna priser på både hus och lägenheter i Luleå och det verkar bara stiga och stiga hela tiden! :(

Svar: Fruktansvärt! Men vad gör man? Vi måste flytta i år, helst den här vårterminen och vi kan inte styra priserna.. så det är ju bara att betala och vara glad över att man åtminstone kan flytta än så länge. Tittar ni på nytt boende?
Livan

2013-02-13 @ 08:41:57
URL: http://lipan.wordpress.com
Postat av: Li

Det är ju tyvärr inte så mycket att göra åt det heller. Som du säger, bara att betala och se glad ut.

Nej, vi letar inte nytt, men jag gillar att ha koll på marknaden och är hemnet-knarkare sedan många år. ;)

Svar: Hehe, okej. Jag förstår dig samma gäller mig :)
Livan

2013-02-13 @ 08:59:14
URL: http://lipan.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0