På gott och ont


I morgon är det sista dagen för mig på denna kurs. Jag har lärt mig otroligt mycket och i morgon är det då upp till bevis, för då blir det tentaskrivning. Så klockan 09.00 sitter jag fullt fokuserad på ett svårt prov vilket varar i 1.5-2 timmar.

Idag fick vi riktiga patienter, i träningssyfte då förståss. Det var otroligt skönt att ha läraren till hands när man blev osäker, men allt gick faktiskt väldigt bra. Så nu känner jag mig mycket säkrare på mig skälv och får förhoppningsvis behålla denna säkerhet även när kursen är slut.



Nästa kurstillfälle är i november, och jag hoppas verkligen på att jag kommer orka gå den. Men jag tror nog att jag kommer det. Jag kan ju fan inte hålla mig borta från att göra saker och lära mig saker, så hur ska jag stå ut att inte gå den? Jag får se till att ta hand om mig så ska det nog gå alldeles utmärkt!


Som vanligt så får vi ju hemuppgifter. Och jag kommer behöva Människor igen som vill ha en ayurvedisk konsultation. Jag går fortfarande under utbildning så det är gratis och jag kommer göra så gott jag kan.
Intresserade kan höra av sig till mig här eller till mig privat.

---

Som vissa kanske har förstått och hört så har jag talat mycket om att jag tror att någon ska dö. Det har liksom känts i hela min kropp.. och utanför.. som att det har vibrerat i luften.
Nu har jag fått det konstaterat. Min kära släkting Kurt har tyvärr lämnat det här livet och gått vidare.
Det som skrämmer mig mest med hans död är att han alltid har varit den älsta i släkten (på många år) och på något vis blir det som en nedräkning.
Så det gäller att hålla hårt i de gammla och ta vara på tiden som jag får med dem. De är ju mina guldkorn.

RIP Kurt
Flyg nu vidare


Och till alla mina andra gammlingar där ute skickar jag en stor kram!


*


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0