Jul?

Jag är lika dålig som vanligt på att styra jul med mig själv.
Inget julpynt. INGET. Vi har en ljusstake, dock är den i ett skåp och lyser med sin frånvaro. Inegnting är rött i lägenheten, förutom några detaljer på våran väggklocka. Och det räknas nog knappast som julpynt.

MEN jag har faktiskt bakat julgodis idag, inget sånt traditionellt med "julkryddor" Nä min gamla goding "chokladpraliner med lakritssmak" Sen gjorde jag även "chokladpraliner med polkagrissmak" (2 olika varianter) Men som ni hör så är det inget vidar "jul" över dem.

Ingen klapp är köpt och ingen aning har jag heller om vad jag ska köpa. Robin påpekade lite fint idag att det bara är 12 dagar kvar nu.. och min panik ökade ungefär 100% Jag ska ju nämligen hinna skicka ner ett paket till Gbg så min bror hinner få det till jul... var det tänkt.

Jajja. Jag ska försöka kasta upp den där ljusstaken nån gång innan jul och förhoppningsvis kommer jag på något bra att köpa till mina kära släktingar också.

Något jag dock är bra på nu juletider, det är att dricka julmust. Kanske skulle jag börja dricka mer glögg också så kanske den där julstämningen med belysning och klappar skulle bli mer aktuellt? Värt ett försök.



*

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0